Nilsson.no – Felles fokus på serviceavtaler og internkontroll i Elektrogruppen
Felles fokus på serviceavtaler og internkontroll i Elektrogruppen
Etter måneder med gode erfaringer fra bruken av et moderne system for håndtering av serviceavtaler og internkontroll, har nå 8 av konsernets bedrifter tatt dette i bruk. Flere er på trappene! Dette gir Elektrogruppen mer innflytelse på utviklingen av systemet, åpner for samarbeid om større avtaler og muliggjør ytterligere vekst i et lønnsomt marked.
Markedsanalyser både før og etter Corona traff oss, peker på at servicemarkedet er lønnsomt og mindre utsatt for svingninger. Innføringen av systemet i stadig flere bedrifter åpner derfor for vekst i et viktig satsningsområde for oss. Systemet har i den tiden det har vært i bruk vist umiddelbar effekt i form av bedre kontroll internt, og ikke minst fornøyde kunder.
Internkontroll er forebygging, og skal man forebygge må man vite status. Det er viktig for sikkerheten, og det er godt for lommeboken. Vi utfører nå kontroller, administrerer avvik og lager rapporter direkte fra telefon eller nettbrett. Vi som kontrollør, og kunden selv, får tilgang til et dashboard og automatisk varsling for kontroller som er planlagt eller utført, oppdagede avvik og kostnaden med å få de utbedret. Avvikene dokumenteres effektivt og grundig med avviksbilder, kontrollpunkter, kritikalitet, forslag til utbedring og anbefalt frist.